Direktlänk till inlägg 16 januari 2009

Vi slipper torka tassarna.............skööööönt

Av Äbbe staff - 16 januari 2009 12:04

Hatar blask och regn när man får torka tassarna på dom fyrbenta. Visserligen så skulle jag aldrig välja bort djuren för det men det är inte roligt. Även om man torkar så kommer det in flera ton grus, så att dammsuga ca tre ggr om dagen i hallen är inget ovanligt i den här familjen.

Där för vart jag så glad när jag vakande att det var kallt och snöööö. För då slipper vi den proceduren.

Idag  mår matte illa och håller tummarna för att inte magsjukan har drabbat henne, igår natt var det ymer som kräktes dvs lillhusse. Så det blev ingen långrunda men vi har det så bra att vi har skogen precis på baksidan så matte går ut med oss lösa där och låter oss springa av oss.

Äbbe älskar att känna friheten. Han springer som en tok. Han har fått en ny fix ide. Han springer ned i skogen till sin favorit stock och ska kampa med den. Han vägar släppa tagen om stockf......n(ursäkta uttrycket) så matte får alltid gå dit och hämta honom. Han tittar på mig med skamsen blick, men snälla matte kom igen nu bara lite till, NEEEEEJ. Då får han staffefnatt och springer till en annan stock som han har i reserv, snälla matte, den här är väl ok. Neeeeeeeeeej säger en arg matte. OK vad ska vi göra då rå. Jaga ares. Katt och råtta lek är det bästa dom två vet. Fast jag hade verkligen inte orken idag. Men vad gör man inte. Jag sätter mig på berget och titta på. Dom far runt som två yra höns. Fast nu är det Ares som jagar Äbbe hehehe. han vill bita Äbbe i nackskinnet. Ett sätt attt valla kanske hehehe. Passade på att fota i hopp om att dom ska fastna på en och samma bild, förgäves kan jag säga. Men här kommer ivarjefall några bilder.

Kraaaaaaaaaaaaamen

 
 
Kattis & Zion

Kattis & Zion

19 januari 2009 17:44

Kul att en till av syskonen skaffat blogg, vad fin han är Äbbe! =)

Hälsningar Kattis med brorsan Zion

http://garpenborgszion.bloggagratis.se

 
Ingen bild

M Hedström

19 januari 2009 21:48

Hejsan!
Hittade hit via Garpenborgs blogg som jag är inne och spinkar på med jämna mellanrum. Vill nog gärna ha min nästa hund därifrån. Så fruktansvärt fina staffar. Försöker lägga band på mig tills att Elton blivit 3 iaf... får väl se hur det går : )
Långt inlägg bara för att säga att jag tycker att ni har en av de finaste staffar jag någonsin sett!!! Och stort grattis till nytillskottet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Äbbe staff - 28 juli 2009 10:31

Ja, det var ett bra tag sedan men vi har helt enkelt haft fullt upp. Äbbe har växt och blivt så stor. Han är en riktig bulldozer. Men keligare gris får ma leta efter. Mattes kudde är den enda som duger när vi ska lägga oss obs vi ska lägga oss. För d...

Av Äbbe staff - 22 mars 2009 14:57

Våren har landat här i Mariefred. I varjefall för ett tag, men vi hoppas jue att den är här för att stanna. Vårtecknen är många, spindlarna kommer fram till Äbbes stora förtjusning*blääää*. Man jagar dom, sen äter man upp dom, sen ska man helst ge ma...

Av Äbbe staff - 3 mars 2009 18:20

Vår vindarna far genom Äbbes öron och det är DÅ det kommer, det sk bullfnattet. Äbbe har nog fått vår känslor...... hur man nu kan ha det när det är massor av snö. Dom vet och jag känner att något händer i luften......längtar tills solen värmer. Bull...

Av Äbbe staff - 25 februari 2009 20:07

Husse hade vart och handlat semlor till sig och Ymer så dom kunde ha mys till mellanmålet. Husse skulle hämta Ymer på dagis. Semlorna låg kvar i framsättet på bilen. Husse hade dock glömt att jag hade den andra bilen med hundgaller bak. Så när husse ...

Av Äbbe staff - 20 februari 2009 18:41

Underbara SOL. Äbbe älskar solen precis som matte. Även om det är minus grader så stannar han upp på våra promenader bara för att njuta av SOLEN. Så underbart sköööönt. Vi är rätt trötta på mörkret. Idag var vi som vanligt på vår golfbana, bara jag ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards